2007. június 11., hétfő

Balaton. Nemrossz. Csak keservesen nyaggatnak a nap égető sugarai. Azt hinné az ember, hogy barna lehet egy hétre, de nem, piros lesz. Rákká válik. Szabályszerűen. Ennyia hétvége.
A pénzünk meg korlátolt dolog. Ne költsük, de ne is tegyük bankba, hiszen az infláció mondhatni olyan nagy mértékű, és a kamat...hát, elenyésző, hogy nem éri meg. (Volt matektanárom szerint legalábbis) De én nem hallgattam rá, és mais temérdek mennyiségű pénzt herdáltam el. Legalább volt mit. És még most is van, Na gyertek, raboljatok ki!
Az idő. Az idő pénz. Nos, nekem temérdek mennyiségű időm akad itt bokros teendőim közepette, és nem terem a sarkon a bélás. Valljuk be.
Lusta vagyok.

ebből kifolyólag nem kifejezetten alkalmas fizikai munkára. Ha mondjuk ezért pénzt kapnék, akkor minden bizonnyal jó sokat. (csak az üres locsogásért nem fizetnek. a szemetek.)
Bár, mégcsak tizenöt volnék. (különben huszonegy, és két perccel túlélem a halált.) Ígyhát minek is gondolkodjam ilyesmiken.
Inkább leírom ide azt, amit tavaly nyáron tudtam meg, és késtem miatta majd egy órát Annapajtással és Babszemmel való nyugatis találkozásunkról.

A fénycsövek világolásának kémiai folyamata: Az elektromos gáz kisülése
A neonfény létrehozásához szükségeltetik, hogy megtöltsünk neongázzal egy csövet (lehetőleg legyen áttetsző) majd a cső két végét elektromos feszültség alá helyezzük.
Miután ezt megtettük a cső egyik végétől a másik felé elektronok áramlanak, de útközben összeütköznek a neonatomokkal, aminek köszönhetően a neonatom magja körül keringő elektronok kilökődnek (naezt a szót aztán magamtól nem írtam volna ide. mert nem gondoltam volna rá.) a pályájukról. Az ütközés során ezek az elektronok többletenergiát nyernek (mint mondjuk az a jókis golyós játék a fizikaszertárakban, ami azt hallatja, tikc-tikc...) és mikor visszatértek eredetileg tervezett útvonalukhoz, (csak beugrottak Argentínába Staek-et enni.) ezt a többletenergiát elektromágneses sugárzás formájában adják le. És lőn világosság. A neon színe (a közhidelemmel ellentétben) narancsvörös. Vérnarancs. Vörösesnarancssárga. Narancssárgásvörös. És egy mások által mondott mondat: "A kibocsátott sugárzás frekvenciája a látható fény tartományába esik, így keletkezik a megfigyelhető élénk narancsvörös ragyogás."
Namegaztán, ha ezta kedves kis mindent tűrő áttetsző csövet más nevezetű gázzal töltik telibe, akkor natürlich, más színe lesz, mivel az elektronok által leadott sugárzás más frekvenciájó mint a neoné. Tehát nem a neon roncsolja a szemünk szépséges szöveteit, hanem valami más.
Ha héliumot vezetünk a csőbe, akkor a folyamat útján sárga fényt nyerhetünk, ha meg kriptont, akkor halványkékeslilát. Olyan neonkéket. (na itt a köztudat botlása.) Vannak olyan gázok, amelyek magát a csövet még be is színezik. Egy kis plusz sohasem árt. (vagy éppen ezért lesz árt, mertmár olyan nagyon plusz, hogy ihajj.) Aki szerint az ihajj egy jé, eszerint ihaj, jelezze.

Annár Dorinának (Múzú) Boldog szülnapt (pár betűt lespórolva, ugyanis, mint fentebb említettem pénzem nem akad igensok, és az idő pénz, gépelni időbe kerül, és nekem nincsen pénzem, (naezmár ködös, kezdve azzal, hogy két zárójel, te jóég!?) ezek a betűk, már meg ne aragudjanak, elhagyhatók, így gondoltam, ígyis szép, nomeg Dominika is ilyen felállásban láthatta a boldog szülinapot formációt annó, nincs kivételezés...) !!!
Az ajándékát majd még jobban elimaginálom temérdek szabadidőmben.

Az ihajj/ihaj mellesleg nem és fel egyetlen Juhász Évával sem!
Namegképetide, hogy szép legyen, és olvasás helyett legyen mit nézni, mert én személy szerint jobban szeretema képeket.
Egy magyarneon, egy L.V.-i klub, nahátmimás,a Pionyírklubb neoncowboy-a (ez minden bizonnyal Gál Tibor), és egy ö. Furcsa kép, amit természetesen neon city néven találtam a googleban. Majd utánaolvasok, mert ugye van hozzá illusztráció, de addig tarkítsa ez itt a genius locit.

1 megjegyzés:

Ernest Hemingway írta...

Tévedés. Mármint tudatlanság, Édes Szivem!Az üres locsogásért fizetnek. Még pedig sokat. Túl sokat. Az intézmény egy épületben próbálna helyet foglalni, ha előbb valaki végre kifüstölné azt a pár darab, időnként betévedő azonosítatlan termtményt, ott a Duna partján. Egyesek Parlamentne knevezik és kívülről egész tűrhető.

Persze, ha te ottani hivatalba kerülnél később... Le kell tagadnom, hogy Ernest Hemingway a becses nevem. Pedig olyan jól áll! Mármint nekem. A név. Igen!